ANALIZ RAPORU
GrupTeknoder
Üyeler:
Genel
özet
Öğrenme
nesnesinde konular basitten karmaşığa kolaydan zora şeklinde sıralanmıştır.
Projemiz öğrenme kuramlarına göre hazırlanmıştır. Yani sayfalarımız davranışçı
kurama göre yazılı materyaller (konu anlatımı ve e-kitap), bilişsel kurama göre
resimler ve animasyon, yapılandırmacı kurama uygulama yapabileceği videolar ve
oyun bulunmaktadır. İçerik çoklu zekâ kuramı göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır.
Ayrıca öğretim tasarımı modellerinden ADDIE tasarım modeli şablon alınarak
oluşturulmuştur. Modelin ilk basamağı olan analiz basamağında bu konuyu
öğrenenlerin bu konu hakkında neleri eksik biliyor mu? Neleri öğrenmede
zorlanıyor? Bu sorular sorularak
projenin sınırları ve ihtiyaçları belirlendi.
İkinci aşama olan tasarım kısmında analiz kısmından gelen verilere uygun yöntem ve teknikler kullanılarak öğretimin nasıl yapılacağına karar verilmiştir. Üçüncü kısım olan geliştirme kısmında kullanılacak materyaller oluşturulmaya başlanmıştır. Böylece bu modelin bütün tüm basamakları
İkinci aşama olan tasarım kısmında analiz kısmından gelen verilere uygun yöntem ve teknikler kullanılarak öğretimin nasıl yapılacağına karar verilmiştir. Üçüncü kısım olan geliştirme kısmında kullanılacak materyaller oluşturulmaya başlanmıştır. Böylece bu modelin bütün tüm basamakları
kullanılmıştır. Ayrıca
öğrencilerin problem çözmesini geliştirmek için oyunlarla desteklenmiştir.
Önceki Bilginiz
Proje konusu olarak temel
donanım birimlerini seçtik ve bu konu hakkında yeterli bilgi ve dokümanları
megep modülleri ve ders hocalarımızdan yararlanarak bilgi eksikliklerimizi
gidermeye çalıştık. Projemizi hem görsel hem işitsel olarak tasarlamak için flash
programını seçtik. Ancak grup olarak flash konusunda yeterli bilgiye sahip
olmadığımızdan konu anlatım dokümanları ve videolardan yararlandık.
Öğretimin Amacı
Tasarlamış
olduğumuz öğrenme nesnesinin amacı öğrencilerin sınıf ortamından daha farklı
olarak görsel olmasını , onlara hitap eden bir sayfa hazırlamayı ve bilgisayar
içinde neler nasıl oluşuyor bunları öğrencilere daha iyi kavratmayı
amaçlıyorduk. Bu amaç doğrultusunda sayfamızda konu anlatım videosu ve
animasyon ağırlık verdik.
Aldığımız
dönütler pozitif yönde oldu. Öğrenenlerin daha iyi öğrendiklerini gözlemledik.
Yani tasarlamış olduğumuz öğretim amacına ulaşmış oldu.
Analiz süreçleri
Bu konuyu
seçmemizin nedeni öğrenenlerin donanın dediğimizde öğrencilerin bu konuya korkulu gözlerle bakmasını önlemek ve aslında
donanımın temel anlamda nelerden meydana geldiğini ve nasıl bir çalışma mantığı
olduğunu öğrencilere nasıl kavratabileceğimizi belirlemektir. Bu nedenden
dolayı öğrenme nesnemizi hem görselliği hem de işitselliği ön planda tutacak
şekilde materyaller hazırlamaya çalıştık.
İhtiyaç analizi
(performance)
Öğrenenlerin
daha fazla duyu organına ulaşmayı amaçladığımız için sayfa tasarımlarını bu
yönde hazırladık. Bilişsel yönden bu yöntemin daha etkili olacağını düşündük.
Zihinde canlandırma soruna çözüm önerdik. Yani teori de olan bilgilerin zihinde
canlandırılması, bunun görsel ögelerle desteklenmesi ve böylelikle akılda
kalıcılığı sağlamak için etkin bir öğrenme ortamı hazırladık.
İçerik
analizi
Teorik bilgi, sesli konu anlatımları, animasyon
ve bilgi sınama oyunları, değerlendirme
testleri ve geçmişten günümüze bölümü olarak bu aşamaya kadar hangi aşamalardan
geçerek bu bilgilere sahip olduğumuzu öğrenenlere tanıtımı vardır.
Öğrenenlerin
analizi
Context (Öğrenme
Ortamı) analizi
Öğretim
yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Öğrenme
nesnesinde bir den fazla içerikler hazırlayarak çoklu zekâ kuramına göre
öğrencilerin öğrenme düzeyine göre hazırlandık. Öğrenme nesnesini öğrencilerin
farklı öğrenme zekâlarını göz önünde bulundurarak onlara hitap edebilecek
farklı içerikler sunuyoruz. Yani görsel zekâsı iyi olan öğrenciler için resim
düz konu anlatımı, e-kitap, işitsel zekâsı iyi olanlar için videolarla
onlarında daha iyi öğrenmesini , uygulama yaparak öğrenenler için eğlenceli
bilgi oyunları koyarak daha fazla kişiye ulaşmayı amaçladık.
Zamanlama ve
analiz için planlama
Proje bize verildiğinden beri düzenli olarak her cumartesi
toplantılar düzenleyip bu toplantılarda alınan kararlar sürekli güncellenen
blog da yayımlanmıştır.
http//teknoderbote.blogspot.com adresinden kontrol
edebilirsiniz
Kaynakça
Megep.meb.gov.tr
Donanımcıyızbiz.com
Sanalkurs.net
Flash ile ilgili forum sayfaları.