3 Mayıs 2012 Perşembe

Analiz Raporu



ANALIZ RAPORU



GrupTeknoder
Üyeler:
Merve Karaş                           karagul_korsan@hotmail.com
Faruk Tulum                           aillah_lord@hotmail.com
Ahmet Uzel                            ahmet.uzell@hotmail.com
Başkan: Cansu Topaloğlu      cns.topaloglu@gmail.com


Genel özet
Öğrenme nesnesinde konular basitten karmaşığa kolaydan zora şeklinde sıralanmıştır. Projemiz öğrenme kuramlarına göre hazırlanmıştır. Yani sayfalarımız davranışçı kurama göre yazılı materyaller (konu anlatımı ve e-kitap), bilişsel kurama göre resimler ve animasyon, yapılandırmacı kurama uygulama yapabileceği videolar ve oyun bulunmaktadır. İçerik çoklu zekâ kuramı göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. Ayrıca öğretim tasarımı modellerinden ADDIE tasarım modeli şablon alınarak oluşturulmuştur. Modelin ilk basamağı olan analiz basamağında bu konuyu öğrenenlerin bu konu hakkında neleri eksik biliyor mu? Neleri öğrenmede zorlanıyor?  Bu sorular sorularak projenin sınırları ve ihtiyaçları belirlendi.
İkinci aşama olan tasarım kısmında analiz kısmından gelen verilere uygun yöntem ve teknikler kullanılarak öğretimin nasıl yapılacağına karar verilmiştir. Üçüncü kısım olan geliştirme kısmında kullanılacak materyaller oluşturulmaya başlanmıştır. Böylece bu modelin bütün tüm basamakları
kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin problem çözmesini geliştirmek için oyunlarla desteklenmiştir.






Önceki Bilginiz

Proje konusu olarak temel donanım birimlerini seçtik ve bu konu hakkında yeterli bilgi ve dokümanları megep modülleri ve ders hocalarımızdan yararlanarak bilgi eksikliklerimizi gidermeye çalıştık. Projemizi hem görsel hem işitsel olarak tasarlamak için flash programını seçtik. Ancak grup olarak flash konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığımızdan konu anlatım dokümanları ve videolardan yararlandık.
Öğretimin Amacı
Tasarlamış olduğumuz öğrenme nesnesinin amacı öğrencilerin sınıf ortamından daha farklı olarak görsel olmasını , onlara hitap eden bir sayfa hazırlamayı ve bilgisayar içinde neler nasıl oluşuyor bunları öğrencilere daha iyi kavratmayı amaçlıyorduk. Bu amaç doğrultusunda sayfamızda konu anlatım videosu ve animasyon ağırlık verdik.
Aldığımız dönütler pozitif yönde oldu. Öğrenenlerin daha iyi öğrendiklerini gözlemledik. Yani tasarlamış olduğumuz öğretim amacına ulaşmış oldu.
Analiz süreçleri
Bu konuyu seçmemizin nedeni öğrenenlerin donanın dediğimizde öğrencilerin bu konuya  korkulu gözlerle bakmasını önlemek ve aslında donanımın temel anlamda nelerden meydana geldiğini ve nasıl bir çalışma mantığı olduğunu öğrencilere nasıl kavratabileceğimizi belirlemektir. Bu nedenden dolayı öğrenme nesnemizi hem görselliği hem de işitselliği ön planda tutacak şekilde materyaller hazırlamaya çalıştık. 
İhtiyaç analizi (performance)
Öğrenenlerin daha fazla duyu organına ulaşmayı amaçladığımız için sayfa tasarımlarını bu yönde hazırladık. Bilişsel yönden bu yöntemin daha etkili olacağını düşündük. Zihinde canlandırma soruna çözüm önerdik. Yani teori de olan bilgilerin zihinde canlandırılması, bunun görsel ögelerle desteklenmesi ve böylelikle akılda kalıcılığı sağlamak için etkin bir öğrenme ortamı hazırladık.

İçerik analizi 
 Teorik bilgi, sesli konu anlatımları, animasyon ve  bilgi sınama oyunları, değerlendirme testleri ve geçmişten günümüze bölümü olarak bu aşamaya kadar hangi aşamalardan geçerek bu bilgilere sahip olduğumuzu öğrenenlere tanıtımı vardır.
Öğrenenlerin analizi 


Context (Öğrenme Ortamı) analizi 

Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Öğrenme nesnesinde bir den fazla içerikler hazırlayarak çoklu zekâ kuramına göre öğrencilerin öğrenme düzeyine göre hazırlandık. Öğrenme nesnesini öğrencilerin farklı öğrenme zekâlarını göz önünde bulundurarak onlara hitap edebilecek farklı içerikler sunuyoruz. Yani görsel zekâsı iyi olan öğrenciler için resim düz konu anlatımı, e-kitap, işitsel zekâsı iyi olanlar için videolarla onlarında daha iyi öğrenmesini , uygulama yaparak öğrenenler için eğlenceli bilgi oyunları koyarak daha fazla kişiye ulaşmayı amaçladık.
Zamanlama ve analiz için planlama
Proje bize verildiğinden beri düzenli olarak her cumartesi toplantılar düzenleyip bu toplantılarda alınan kararlar sürekli güncellenen blog da yayımlanmıştır.
http//teknoderbote.blogspot.com adresinden kontrol edebilirsiniz

Kaynakça

Megep.meb.gov.tr
Donanımcıyızbiz.com
Sanalkurs.net
Flash ile ilgili forum sayfaları.

Toplantı Raporu




MERVE KARAŞ
Aldığı Görev: Haftalık analiz raporu düzenlendi. Projeye bağımlı olarak oyunlar yapılmaya başlandı.
Sonuç: Tamamlandı.

FARUK TULUM 
Aldığı Görev: Haftalık analiz raporu düzenlendi. Projeye bağımlı olarak oyunlar yapılmaya başlandı.
Sonuç: Tamamlandı.

AHMET UZEL
Aldığı Görev: Proje bağımlı olarak flash tasarımlarına devam  edilecek.Flash tasarımında arka fon ve butonların düzenlenmesine devam edilecek.
Sonuç: Tamamlandı.

CANSU TOPALOĞLU
Aldığı Görev: Proje bağımlı olarak flash tasarımlarına devam  edilecek.Flash tasarımında arka fon ve butonların düzenlenmesine devam edilecek.
Sonuç: Tamamlandı.

Alınan Kararlar:  Materyallerin elektronik ortama aktarılması için çalışmalara devam edilecek.Proje ile ilgili olarak çalışmalara devam edilecek.